Jeszcze jakiś czas temu wspomnienie

Informacje

Dodany: 2018-10-30
Kategoria: lang-pl

Tagi dla artykułu
Jeszcze jakiś czas temu wspomnienie

Jeszcze jakiś czas temu wspomnienie o diecie wegańskiej powodowało głównie u słuchających wywracanie oczami. Dla wielu ludzi dieta roślinna, która wyklucza wszystkie produkty nabiałowe i inne odzwierzęce, wywołuje najczęściej wyobrażenie osoby, która je jedynie sałatę i muesli. Podążanie za dietą wegańską lub nawet włączanie w swoją dietę większej ilości pokarmów pochodzenia roślinnego, może zaowocować polepszeniem stanu zdrowia i oczyszczeniem ciała. Badania wykazały, że zminimalizowanie ilości produktów pochodzenia zwierzęcego i jedzenie większej ilości roślin strączkowych, produktów wyprodukowanych z pełnych ziaren, owoców, warzyw, orzechów, a także nasion skutkuje zmniejszonym ryzykiem wystąpienia wielu chorób, w tym cukrzycy, chorób serca i niektórych rodzajów raka. Dodatkowo, gdy w grę wchodzi odchudzanie okazuje się, że dieta wegańska jest doskonała ze względu na pokarmy bogate w błonnik, które po zjedzeniu, wywołują uczucie sytości przez cały dzień. Obecnie na świecie wzrasta procent osób na ścisłej diecie wegańskiej, staje się ona popularna nie tylko wśród gwiazd, ale także wśród społeczeństw Stanów Zjednoczonych i Europy. Duża ilość osób zadaje sobie pytanie, czy dieta wegańska jest odpowiednia dla każdego. Okazuje się, że z przejścia na dietę roślinną otrzymuje się wiele korzyści zdrowotnych, ale także przed osobami stosującymi dietę istnieje szereg wyzwań. Mocną stroną diety wegańskiej jest przede wszystkim zmniejszenie wagi. Badania naukowe utwierdzają w tym, że brak w diecie produktów pochodzenia zwierzęcego u osób odchudzających się powoduje większy ubytek masy, w trakcie okresu chudnięcia, w porównaniu z dietami wykorzystującymi mięso i nabiał. Eksperci twierdzą, że zdrowa dieta wegańska oparta na dużej ilości https://tipperary.pl owoców, warzyw i pełnoziarnistych produktów pozwala zmniejszyć ilość spożywanych kalorii. Co więcej jedzenie wegańskie może pomóc zachować zdrowe serce, co zostało potwierdzone szeregiem badań, w których w grupie kontrolnej były osoby na diecie zawierającej produkty zwierzęce. Weganie mają zazwyczaj niższy odsetek otyłości, cukrzycy, wysokiego cholesterolu i nadciśnienia, czyli wszystkich ciężkich chorób mogących zwiększyć ryzyko chorób serca. Za takie zalety diety odpowiadają pokarmy roślinne, które są bogate w błonnik i mają więcej tłuszczów zdrowych dla serca (takich jak oleje z awokado, orzechów czy oliwek) niż produkty pochodzenia zwierzęcego. Dieta wegańska może pomóc zminimalizować ryzyko wystąpienia niektórych nowotworów. Potwierdzają to badania naukowe porównujące wegan, wegetarian i mięsożerców, które wykazały, że ​​weganie mają znacznie zmniejszone ryzyko zachorowania na raka. Inne badania wysuwają tezę, że dieta ta może pomóc zmniejszyć, w szczególności, ryzyko raka gruczołu krokowego i okrężnicy. Dlatego też dieta roślinna to przede wszystkim dieta oczyszczająca i przyczynia się do poprawy funkcjonowania organizmu, który nie jest przeciążony przez niezdrowe tłuszcze zwierzęce. Problemem osób na diecie roślinnej może być np. wyjście do restauracji, gdyż nie wszystkie oferują w swojej karcie dania wegetariańskie lub wegańskie. Stanowi to dodatkowe wyzwanie i dla niejednego może być znaczną niedogodnością. Dodatkowo trzeba się przyzwyczaić do analizowania etykiet produktów żywnościowych, które bardzo często posiadają zamaskowane składniki zwierzęce, np. miód w sosie sałatkowym. Ponadto trzeba się wykazać inicjatywą przy przyrządzaniu posiłków, aby dieta nie była monotonna. Należy też pamiętać, że przechodzenie na dietę wegańską powinno być przeprowadzane w sposób prawidłowy tak, aby w diecie nie brakowało niezbędnych witamin i innych składników żywieniowych, w tym kwasów omega.

Top